onsdag 19. november 2008

Aktivitet i praksisen

Jeg skal gjennomføre en aktivitet der jeg jobber i praksisen/utplasseringen.

Jeg jobber på en ungdomscafé, så aktiviteten som skal gjennomføres er rettet mot ungdommer.

Aktiviteten jeg har funnet på er "Julekalender". "Julekalenderen" er hver dag Mandag - Fredag, klokken 18.00. Alle dager fra Mandag-Fredag skal det utføres en aktivitet for å vinne noe fra adventskalenderen. På Fredag er det to ekstra aktiviteter fordi det er helg, og det er fri på Lørdag og Søndag. Grunnen til at jeg har valgt Fredag til tre aktiviteter er fordi det ikke skal bli noe surr og missforståelser etter det.

Aktiviteten går ut på at det er en aktivitet som skal gjennomføres, som kun én person vinner på. Derfor blir det en konkurranse. Den personen som vinner får en pakke fra adventskalenderen.



Jeg har funnet på en del aktiviteter, blandt annet er det:



  • Biljard-konkurranse
  • Fusball-konkurranse
  • Potetskreller-konkurranse
  • Danse-konkurranse
  • Kort-konkurranse
  • Quiz
  • Drikke-konkurranse
  • Tegne-konkurranse
  • Pepperkake-konkurranse
  • Push/Sit ups-konkurranse
  • Sing star konkurranse
  • Telle-konkurranse
  • Rebusløp
  • Stolleken
  • Beat-boksing
  • Rappe-konkurranse
  • Pang-pang leken

Hvis det er noen flere forslag, er jeg åpne for alle.

Annet som kan ha betydning er at jeg har ordnet gavene helt selv. Jeg har gått rundt i butikker i nærmiljøet og spurt om de kunne sponse oss med et eller annet. Hittil har jeg bare fått positive tilbakemeldinger på aktiviteten min selv om de ikke kunne sponse oss. Jeg håper selv at aktiviteten blir kjempe bra.


Jeg får ikke skrevet hvordan det gikk med aktiviteten før jeg har fullført den, som er rundt jule-tiden. Så skriver mer når jeg har gjennomført aktiviteten.
Skriv gjerne kommentar og/eller forslag til fler aktiviteter:)!

-Phung

Aktiviteten min er nå gjennomført i praksisen.

Nå har jeg gjennomført aktiviteten min!!! Jeg syns selv det gikk greit. Jeg fikk ikke tatt med aktivitetene jeg hadde planlagt, men det har jeg fått erfaringer av. Jeg måtte endre på gavene fordi det var mange som ikke tok den datoen de skulle, og helgene ble glemt. Jeg syns selv det er en kjempe god idé som er gjennomførbar aktivitet, men neste gang skal jeg nok planlegge enda mer grundigere og kommunisere enda mer med alle ansatte/kollegaer. Desverre ble personen jeg kommuniserte mye med sykemeldt, men det gjorde ingenting. Det ordnet seg til slutt, og jeg har fått masse erfaringer og morsomme opplevelser fra aktiviteten.

-Phung

2 kommentarer:

Hanna sa...

Åh! dette hørtes veldig moro ut!:)
Du er filnk!:D

Anne Marit sa...

Det blir sikkert livlig hos dere klokken 18.00 fremover. Håper det kommer riktig mange, slik at det blir litt fart og spenning over det. Flott jobbet!!